You are here: home » Topics » fysica » fysica zesdes » kinematica » Redeneren met de rico

Redeneren met de rico

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #8663
    Maxime Cartier
    Participant

    Is het altijd correct om te redeneren dat de rico van de vx(t)-grafiek van een EVRB gelijk is aan één en vervolgens daarmee een vraagstuk op te lossen? Ik heb deze redenering gebruik bij het oplossen van vraagstuk 45 (blz. 51) en kom het correcte antwoord uit, maar ik vraag me dus af of deze redenering altijd geldig is sinds het mij een beetje kort door de bocht lijkt.

    In de bijlage heb ik mijn uitwerking van vraagstuk 45 geplaatst, hierbij valt op te merken dat een apostrof in superscript betrekking heeft op de snelheidsovertreder, geen apostrof heeft betrekking op de politiewagen.

    #8664
    Maxime Cartier
    Participant

    Er blijkt iets fout te zijn met de filetype, in deze bijlage staat het jpg-bestand.

    #8665
    Maxime Cartier
    Participant

    Het jpg-bestand geeft ook een error, in deze bijlage staat de pdf-versie hopelijk werkt dit wel.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8668
    Dirk Geeroms
    Keymaster

    De richtingscoëfficiënt van de v_x(t)-grafiek bij een EVRB is steeds gelijk aan de versnelling.
    In dit geval is de rico gelijk aan 2,00 omdat de versnelling 2,00 m/s² bedraagt.

    Let op! Het snijpunt van beide snelheidsgrafieken geeft het tijdstip aan waarop de politiewagen de snelheidsovertreder BEGINT in te halen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.