You are here: home » Topics » fysica » fysica zesdes » arbeid & energie » Oefening 86 p.205

Oefening 86 p.205

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #9075
    Laura Sondakh
    Participant

    In deelvraag a:
    – hoe zit het met het dotproduct binnen een integraal? Gelden dan dezelfde regels?
    – hoe zit het met de grenzen van de bepaalde integraal: de onbekende binnen de integraal is theta, maar de ondergrens is nul en de bovengrens is theta, is het erge dat de bovengrens en de onbekende gelijk zijn?

    In deelvraag b:
    Ik tot op dit punt gekomen (zie foto), maar ik zie niet hoe ik tot de formule mgh geraak vanaf deze stap.

    Wat betreft de foto: rood binnen de bewerkingen zijn de zaken die ik heb aangepast a.d.h.v. de oplossingssleutel. De a- en de b-vraag staan op een apart blad, het deel van de b-vraag dat op hetzelfde blad als de a-vraag staat is niet belangrijk.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #9080
    Dirk Geeroms
    Keymaster

    De defintie van het scalair product of dot product is steeds geldig, dus ook als integrand.
    Je mag hetzelfde symbool gebruiken als variabele in de integrand en als boven- of ondergrens van de integraal.

    De uitwerking kan veel makkelijker gebeuren dan zoals beschreven in de oplossingssleutel.
    Je vindt een uitwerking in bijlage.

    • This reply was modified 4 years, 1 month ago by Dirk Geeroms.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #9084
    Laura Sondakh
    Participant

    Dank u wel!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.